Aktualności

Bezpieczeństwo na obszarach kolejowych

Data publikacji 04.12.2025

W związku z incydentami o charakterze dywersyjnym i terrorystycznym, które miały miejsce na terenach infrastruktury kolejowej, policjanci w całej Polsce prowadzą wzmożone działania mające na celu ochronę podróżnych oraz zabezpieczenie obiektów kolejowych. Przedsięwzięcia te realizowane są w ramach operacji „TOR”.

Na obszarach kolejowych w powiecie staszowskim, wspólne patrole policjantów wraz ze Strażą Ochrony Kolei oraz Wojskami Obrony Terytorialnej dbają o bezpieczeństwo i płynność ruchu kolejowego w związku z obowiązującym trzecim stopniem alarmowym CHARLIE. Mundurowi monitorują i kontrolują najważniejsze odcinki torowisk oraz nadzorują, aby na teren nasypów, wiaduktów i urządzeń sterowania ruchem nie wchodziły osoby nieuprawnione.

Apelujemy do wszystkich mieszkańców o wzmożona czujność!
    • Należy pamiętać, że tereny kolejowe, w tym nasypy, tory, tunele, wiadukty, mosty, bocznice oraz urządzenia sterowane ruchem, są objęte dozorem, a próby nieuprawnionego wejścia na ich obszar, mogą stwarzać poważne zagrożenie.
    • W przypadku dostrzeżenia jakichkolwiek niepokojących sytuacji, podejrzanych osób, porzuconych pakunków czy nietypowych zachowań w rejonie torów, należy natychmiast powiadomić numer alarmowy 112 lub skontaktować się z dyżurnym właściwej komendy.
    • Pamiętaj, że natychmiastowa reakcja świadków może odegrać kluczową rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa zarówno podróżnym, jak i lokalnym mieszkańcom.  

Opr. JSz
Źródło: KPP Staszów

  • Bezpieczeństwo na obszarach kolejowych
    Bezpieczeństwo na obszarach kolejowych
  • Bezpieczeństwo na obszarach kolejowych
    Bezpieczeństwo na obszarach kolejowych
  • Bezpieczeństwo na obszarach kolejowych
    Bezpieczeństwo na obszarach kolejowych
  • Bezpieczeństwo na obszarach kolejowych
    Bezpieczeństwo na obszarach kolejowych
  • Bezpieczeństwo na obszarach kolejowych
    Bezpieczeństwo na obszarach kolejowych
  • Bezpieczeństwo na obszarach kolejowych
    Bezpieczeństwo na obszarach kolejowych
Powrót na górę strony